بواسیر (که گاهی اوقات به آن انبوه هم گفته می شود) سیاهرگ های متورم مقعد و رکتوم هستند که می توانند باعث درد، خارش و خونریزی مقعدی شوند. آنها می توانند داخلی یا خارجی باشند.

هموروئید داخلی در رکتوم قرار دارد و معمولا دیده نمی شود و احساس نمی شود. هموروئید خارجی در پوست بیرونی مقعد قرار دارد.

هموروئید شایع است. به گفته مؤسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی (NIDDK) از هر 20 منبع معتبر آمریکایی، یک نفر آنها را در برخی مواقع تجربه می کند.

آنها معمولاً در عرض چند هفته خود به خود از بین می روند، اما می توانند باعث ناراحتی خفیف تا شدید شوند.

در اینجا برخی از درمان‌ها و درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌تواند به کاهش اختلال در آنها کمک کند.

درمان های خانگی برای هموروئید
در اینجا چند درمان خانگی رایج وجود دارد که می تواند به تسکین علائم هموروئید کمک کند.

حمام گرم با نمک اپسوم

حمام آب گرم می تواند به تسکین تحریک ناشی از هموروئید کمک کند. سعی کنید از یک حمام سیتز استفاده کنید – یک وان پلاستیکی کوچک که روی صندلی توالت قرار می گیرد تا بتوانید ناحیه آسیب دیده را غوطه ور کنید – یا اگر می توانید در وان حمام کنید.

بعد از هر بار اجابت مزاج به مدت 20 دقیقه حمام آب گرم یا حمام نشسته را امتحان کنید. افزودن نمک اپسوم به حمام می تواند با کاهش درد، تسکین بیشتری را به همراه داشته باشد.

کمپرس سرد

کمپرس یخ یا کمپرس سرد را به مدت 15 دقیقه هر بار روی مقعد قرار دهید تا ورم را از بین ببرید. برای هموروئیدهای بزرگ و دردناک، کمپرس سرد می تواند یک درمان بسیار موثر باشد.

حتما یخ را داخل پارچه یا دستمال کاغذی بپیچید. هرگز مواد منجمد را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید، زیرا ممکن است به پوست آسیب برساند یا به آن آسیب برساند.

فندق جادوگر

فندق جادوگر می تواند خارش و درد را که دو علامت اصلی هموروئید خارجی هستند، کاهش دهد. این یک ضد التهاب طبیعی است، بنابراین می تواند تورم را نیز کاهش دهد.

می توانید آن را به صورت مایع خریداری کنید که می توانید مستقیماً روی هموروئید خارجی اعمال کنید. همچنین می توانید آن را در محصولاتی مانند دستمال مرطوب ضد خارش و صابون پیدا کنید.

محصولات فندق جادوگر را به صورت آنلاین خرید کنید.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا اغلب برای درمان هموروئید و بیماری های پوستی استفاده می شود. تصور می شود که دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش تحریک کمک کند.

شواهد بالینی زیادی در مورد اثربخشی ژل آلوئه ورا برای هموروئید وجود ندارد. اما مرکز ملی برای منبع معتبر سلامت کامل و یکپارچه، آن را به احتمال زیاد برای استفاده موضعی بسیار ایمن فهرست کرده است.

ژل آلوئه ورا را می توان به عنوان یک ماده در سایر محصولات مانند کرم ضد آفتاب یا لوسیون یافت. اما شما فقط باید از ژل آلوئه ورا خالص برای بواسیر استفاده کنید، زیرا سایر مواد و افزودنی ها می توانند هموروئید را تحریک کنند. ژل آلوئه ورا خالص را می توان مستقیماً از داخل برگ های گیاه آلوئه ورا نیز برداشت کرد.

برخی از افراد به آلوئه ورا حساسیت دارند، به خصوص آنهایی که به سیر یا پیاز حساسیت دارند. با استفاده از مراحل زیر واکنش آلرژیک را بررسی کنید:

مقداری به اندازه سکه را روی ساعد خود بمالید.
24 تا 48 ساعت صبر کنید.
اگر هیچ واکنشی رخ نداد، استفاده از آن باید ایمن باشد.
دستمال مرطوب کننده

استفاده از دستمال توالت بعد از اجابت مزاج می تواند بواسیر موجود را تحریک کند. دستمال مرطوب به تمیز نگه داشتن شما بدون ایجاد تحریک بیشتر کمک می کند.

همچنین می توانید از دستمال مرطوب هایی که دارای ترکیبات ضد هموروئید تسکین دهنده هستند مانند فندق جادوگر یا آلوئه ورا استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که دستمال‌هایی که انتخاب می‌کنید الکل، عطر یا سایر مواد تحریک‌کننده در آنها نباشد. این مواد می توانند به جای تسکین علائم هموروئید را بدتر کنند.

لباس نخی گشاد

لباس‌های تنگ و پلی استر را با پنبه‌های قابل تنفس (مخصوصاً لباس‌های زیر نخی) تعویض کنید تا به تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه مقعد کمک کنید. این به طور بالقوه می تواند علائم و خطر عفونت در زخم های باز یا پوست خام و آسیب دیده را کاهش دهد.

از استفاده از شوینده های معطر یا نرم کننده های پارچه برای کمک به کاهش سوزش خودداری کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده طبیعی است که ممکن است به تسکین درد، خارش و ناراحتی کمک کند. روغن درخت چای همچنین ممکن است به مبارزه با باکتری هایی که در غیر این صورت می توانند منجر به عفونت در پوست آسیب دیده یا تحریک شده شوند، کمک کند.

تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی روغن درخت چای برای بواسیر وجود ندارد، اما یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که یک درمان 2 هفته ای هموروئید با ترکیب روغن درخت چای، اسید هیالورونیک و متیل سولفونیل متان (اغلب برای درمان آرتریت استفاده می شود) در مقایسه با دارونما به کاهش قابل توجهی درد، خونریزی و التهاب کمک کرد.

برای تسکین بیشتر از روغن درخت چای همراه با سایر درمان های طبیعی مانند فندق جادوگر یا آلوئه استفاده کنید

نظر خود را بنویسید